Semester del 1

Oj vad många ni var som läste mitt förra inlägg! Även om det inte var världens gladaste inlägg kanske så glädjer det mig att ni tittar in här :) Tänkte jag skulle berätta hur vi har haft det på Mallorca, bilderna tar vi i ett annat inlägg eftersom de fortfarande ligger kvar i kameran och jag har inte hittat orken för att lägga över dom än. Kanske senare ikväll om ni har tur ;)

Förra fredagen hoppade vi på flygbussen bort till Landvetter. Gud vad smidigt det var! Går typ var 20:de minut och tar ca en halvtimme. Elias satt och underhöll alla med sång och bus. Väl framme på Landvetter trodde jag att vi skulle ha gott om tid på oss, MEN det visade sig att jag trodde att planet skulle gå en timma senare än vad det egentligen gjorde. Men vi hann med allt vi skulle ändå. Alltid bra att ha lite extra tid på sig när man är nervös. Alltså för det första är jag flyggrädd. Inte så rädd att jag skulle kunna tänka mig att avstå från att resa, men tillräckligt för att jag ska få panik vid varje start och landning och ungefär 20 ggr uppe i luften. Då brukar jag tänka att jag sitter på ett tåg i stället för flera tusen meter uppe i luften, och då släpper ångesten efter ett tag. Elias skötte sig exemplariskt! Han åt sin välling och somnade som en stock. Han vaknade inte ens när vi landade och folk började gå ur planet haha :)

Vi hade två dagar som var lite molnigt, men solen tittade ändå fram framåt eftermiddagen. Alla andra dagar hade vi sol och temperaturen låg väl runt 25 grader i snitt. Varmt, men inte för varmt. Dagarna ägnade vi mest på stranden, då Elias tyckte det var fantastiskt skoj med en gigantisk sandlåda att gräva och busa i :D Framåt eftermiddagarna drog vi oss upp till poolen och hängde lite där innan vi gick hem och gjorde oss iordning. Vi gick ut och åt de flesta kvällarna och Elias blev bästis med alla servitörer och inkastare på i hela Alcudia haha. En dag var vi iväg till gamla stan också och gick på marknad. Jag älskar marknader och allt krimskrams att titta på.
En vecka räckte gott, för sen längtade vi hem alla tre. Det är ju inte direkt "semester" att åka med en unge på 10 månader. Inte på samma sätt som när man åker på vuxensemester. Båda har definitivt sin charm, men man kanske inte blir lika utvilad av en barnsemster. Tror det blev ganska intensivt för Elias också. Han sov till 09.45 morgonen efter vi kommit hem!! Så länge har han aldrig någonsin sovit, så tydligen är det jobbigt att ha semester :) Flygresan hem gick också otroligt bra och Lilleman sov som en stock även då. Vi fick skjuts hem av fina Sofie och Pontus. Tur var väl de med tanke på att vi inte var hemma i lägenheten förens vid 03.30 typ.

Det var väl resan i korthet. Skulle kunna gå in ännu mer på detaljer, för det var så mycket kul  som hände. Bara att Elias har blivit räsersnabb på att krypa t.ex. och att han har fått tre nya tänder under resan. Att han bara behöver en hand att hålla sig i när han är ute och går istället för två. Att den snikna städerskan stal Elias schampo (inget annat tog hon, men barnschampo från barnängen, det ville hon ha) Gud alltså, det är så mycket som har hänt, men ska jag berätta om allt kommer jag få skriva en hel roman :D Här nedan kommer en bild från våran första dag på stranden.

Igår var vi inne i stan en snabbis och köpte lite kläder till Elias fotografering som är på måndag. Fotografen rekommenderade att vi skulle ha två outfits, så det får bli en med kortbyxa och en med långbyxa. Skjortan och kortbyxorna kommer från ZARA (fullkomligt älskar deras barnkläder) och långbyxkorna från KappAhls newbie. Till shortsen nedan tänker jag mig hängslen och en skjorta. Och så barfota. Jag tycker det är så fantastiskt sött med barn som är barfota :)